Obchodní podmínky společnosti MAPO medical s.r.o.
I. Úvodní ustanovení
1.1 Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní
smlouvy, uzavřené mezi obchodní společností MSA medical s.r.o., IČ:
277 53 760, se sídlem Olomoucká 3896/114, 796 01 Prostějov,
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C,
vložka 56722 (dále jen "Prodávající") a zákazníkem (dále jen
"Kupující"), a blíže upravují práva a povinnosti smluvních stran při
dodání zboží objednaného Kupujícím prostřednictvím internetového
obchodu Prodávajícího http://obchod.mapomedical.cz/, v případě
registrovaných kupujících rovněž objednaného prostřednictvím telefonu či
faxu.
1.2. Kupující učiněním závazné objednávky stvrzuje, že se seznámil s
těmito obchodními podmínkami vyhlášenými Prodávajícím a že s nimi
souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je Kupující před vlastním
uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
1.3. Smluvní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je
spotřebitelem, se řídí obchodními podmínkami a právním řádem České
republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem
č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
1.4. Není-li kupujícím spotřebitel, řídí se vztahy neupravené
obchodními podmínkami zák. č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem.
1.5. Podmínkou nákupu zboží prostřednictvím internetového obchodu
Prodávajícího http://obchod.mapomedical.cz/ je povinná registrace
Kupujícího před uskutečněním nákupu.
1.6. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve
smyslu ust. § 1765 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
II. Předmět smlouvy
2.1. Předmětem smlouvy je zboží uvedené v objednávce Kupujícího.
Bližší specifikace zboží je uvedena na webových stránkách http://obchod.mapomedical.cz/.
2.2. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Uzavřená smlouva je
prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není
přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích
vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v
internetovém obchodě a Kupující má možnost před vlastním odesláním
objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky
jsou přístupné na webových stránkách internetového obchodu a je tak
umožněna jejich archivace a reprodukce Kupujícím.
III. Objednávání zboží
3.1. Dodávka zboží se uskuteční na základě objednávky Kupujícího
(tj. návrhu na uzavření kupní smlouvy), která je závazná a je učiněná:
3.1.1. prostřednictvím objednávkového formuláře internetového obchodu, nebo
3.1.2. faxem na fax. čísle uvedeném v článku 9.6. těchto obchodních podmínek, nebo
3.1.3. telefonicky na telefonním čísle Prodávajícího uvedeném v článku 9.6. těchto obchodních podmínek.
3.2. V objednávce Kupující uvede:
3.2.1. zda nakupuje v rámci své podnikatelské činnosti či v
souvislosti s výkonem svého samostatného povolání (je podnikatelem) či
nikoliv (je spotřebitelem),
3.2.2. identifikační údaje
Kupujícího, tj. jméno a příjmení či obchodní firma podnikatele, adresa
bydliště či sídlo, datum narození nebo IČ a DIČ, údaj o zápise ve
veřejném rejstříku, telefonní číslo a e-mailovou adresu,
3.2.3. druh a množství požadovaného zboží,
3.2.4. místo dodání zboží s uvedením přesné a úplné adresy Kupujícího v České republice.
3.3. Přijetí objednávky potvrdí Prodávající Kupujícímu
prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu uvedenou
Kupujícím.
3.4. Přijetím objednávky Prodávajícím se rozumí:
3.4.1. bude-li objednávka zaslána prostřednictvím vyplněného objednávkového formuláře, jeho odeslání Prodávajícímu;
3.4.2. bude-li objednávka zaslána faxem, okamžikem, kdy fax
Kupujícího vytiskne zprávu o tom, že sdělení v plném rozsahu odešlo na
číslo Prodávajícího (Prodávající je oprávněn vyzvat Kupujícího k
opětovnému doručení v případě nečitelnosti), pokud k vytisknutí takové
zprávy dojde do 16:00 hodin, jinak se považuje za doručenou v 8:00
hodin následujícího pracovního dne,
3.4.3. bude-li objednávka učiněna telefonicky, je Prodávající
oprávněn požádat Kupujícího o zaslání potvrzení telefonické objednávky
prostřednictvím e-mailu nebo faxu. V případě, že tak Kupující neučiní,
nevzniká Prodávajícímu povinnost zboží dodat.
3.5. Závazným potvrzením objednávky Prodávajícím je uzavřena kupní
smlouva a Prodávajícímu vzniká povinnost objednané zboží Kupujícímu
dodat a Kupujícímu povinnost jej převzít a zaplatit za něj sjednanou
kupní cenu.
3.6. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy, a to zasláním
oznámení o zrušení objednávky elektronickou poštou na e-mailovou adresu
Prodávajícího info@msa-medical.cz Zrušení objednávky je účinné, pokud
je Prodávajícímu doručeno dříve, než Prodávající odevzdal zboží k
přepravě Kupujícímu, o čemž Prodávající Kupujícího vyrozumí zasláním
zprávy na e-mailovou adresu Kupujícího.
IV. Dodání zboží
4.1. Dodací lhůta je 5 pracovních dnů od doručení objednávky Prodávajícímu. V případě, že nebude Prodávající schopen zajistit zboží v dodací lhůtě nebo je schopen objednávku vykrýt pouze částečně, kontaktuje Prodávající Kupujícího e-mailem či telefonicky zasláním informací o předpokládané nové dodací lhůtě.
4.2. K dodání zboží dochází převzetím zboží Kupujícím v místě dodání
zboží od smluvního dopravce. Objednané zboží bude dodáno v souladu s
objednávkou Kupujícího spolu s dodacím listem - fakturou. Kupující bere
na vědomí, že dodací list - faktura slouží zároveň jako dodací list a i
jako faktura a jedná se o jednu listinu.
4.3. Kupující je povinen zásilku se zbožím při převzetí prohlédnout a
potvrdit Prodávajícímu, resp. smluvnímu dopravci, jedno vyhotovení
dodacího listu - faktury v listinné podobě svým podpisem a příp.
otiskem razítka Kupujícího.
4.4. V případě poškození obalu zásilky je Kupující povinen ihned se
smluvním dopravcem sepsat protokol o poškození a zásilku nepřevzít.
4.5. Okamžikem převzetí zboží přechází na Kupujícího nebezpečí škody na zboží a vlastnické právo.
4.6. V případě, že Kupující zboží z důvodů na jeho straně nebo bez
uvedení důvodů nepřevezme, povinnost Prodávajícího dodat Kupujícímu
zboží zaniká. V tomto případě je Prodávající oprávněn požadovat po
Kupujícím uhrazení vzniklých nákladů na dodání zboží ve výši 100,- Kč
bez DPH a smluvní pokuty ve výši 150,- Kč. Odesláním objednávky
Kupující souhlasí s těmito obchodními podmínkami a s uhrazením nákladů
na dodání zboží a smluvní pokuty v uvedené výši v případě, že zboží
nepřevezme z výše uvedených důvodů. Veškeré nesplacené pohledávky
(neuhrazené náklady na dodání zboží a smluvní pokuta), budou po
Kupujícím vymáhány. Kupujícímu bude odesláno jedno upozornění na
neuhrazené pohledávky na e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce.
Po neuhrazení pohledávek ani po výzvě může být pohledávka postoupena k
vymáhání třetímu subjektu, popř. může být tato pohledávka prodána.
V. Kupní cena, náklady na dodání zboží a platební podmínky
5.1. Kupní cena jednotlivých druhů zboží je uvedena v aktuálním
Ceníku Prodávajícího dostupném po provedení registrace a umístěném na
webových stránkách http://obchod.mapomedical.cz/. Ceny jsou platné v
okamžiku objednávání. V případě, že dojde ke změně uvedených cen
způsobené změnou ceny v průběhu dne, chybou administrátora nebo
elektronického systému, změny kurzu měn, výrazné inflaci nebo při
výrazných změnách dodavatelských podmínek výrobců a ostatních
dodavatelů zboží, má Prodávající právo objednávku po dohodě s Kupujícím
změnit nebo od ní jednostranně odstoupit. Prodávající může požadovat
potvrzení změněné objednávky Kupujícím v elektronické podobě (e-mailem).
Stejné právo, tj. právo na odstoupení od smlouvy či změnu objednávky,
má Prodávající rovněž v situaci, kdy výrobce přestane dodávat objednané
zboží nebo uvede na trh novou verzi nebo nový typ zboží.
5.2. Při objednávce zboží v hodnotě do 3.000,- Kč bez DPH budou ke
kupní ceně připočteny náklady na dodání zboží ve výši 100,- Kč bez DPH.
Při objednávce zboží v hodnotě nad 3.000,- Kč bez DPH nejsou náklady
na dodání zboží Prodávajícím Kupujícímu účtovány.
5.3. Kupní cena včetně nákladů na dodání zboží (jsou-li dle článku
5.2. těchto obchodních podmínek účtovány) bude Kupujícím uhrazena
bezhotovostním převodem na účet Prodávajícího, a to na základě daňového
dokladu - faktury vystavené Prodávajícím a doručené Kupujícímu současně
s dodávkou zboží. Splatnost faktury činí 30 kalendářních dnů ode dne
doručení faktury Kupujícímu.
VI. Práva z vadného plnění
6.1. Prodávající je povinen Kupujícímu dodat zboží tak, aby Kupující
měl zboží ve své dispozici nejméně po dobu 1/3 expirační lhůty
jednotlivého zboží (tzn. lhůty použitelnosti výrobku, minimální
trvanlivosti výrobku či obdobné lhůty).
6.2. Odpovědnost za
vady se vztahuje pouze na výrobní vady a vady jakosti dle článku 6.1.
Prodávající upozorňuje, že nárok na uplatnění odpovědnosti za vady by
mohl zaniknout, pokud by:
6.2.1. Výrobek byl poškozen při přepravě,
6.2.2. Výrobek byl poškozen neodbornou instalací nebo zacházením,
6.2.3. Se vyskytly vady vzniklé běžným používáním (opotřebení),
6.2.4. Výrobek byl poškozen nadměrným zatěžováním nebo používáním,
6.2.5.Výrobek byl poškozen nesprávným skladováním.
6.3. Při uplatnění práv z vadného plnění se Kupující zavazuje doručit Prodávajícímu vyplněný PROTOKOL PRO UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ, kde bude uveden mimo jiné podrobný popis vady zboží; pokud se vada nevyskytuje trvale, je nutné jednoznačně uvést podmínky, za kterých se projevuje. Dále se Kupující zavazuje doručit Prodávajícímu zboží spolu s veškerým příslušenstvím dokumenty (tj. dokladem o nákupu zboží, návodem k použití, prohlášení o shodě atd.), které Kupující obdržel při koupi zboží.
Uplatnění práv z vadného plnění prostřednictvím vrácení zboží formou dobírky nelze ze strany Prodávajícího akceptovat, neboť před vyzvednutím dobírky nelze zkontrolovat obsah zásilky a stav zboží.
Zboží určené k uplatnění práv z vadného plnění musí být Kupujícím předloženo Prodávajícímu kompletní v původním obalu nebo obalu, který bude dostatečně chránit zboží při přepravě, přičemž Kupující odpovídá za tento obal.
6.4. PRO KUPUJÍCÍ SPOTŘEBITELE
6.4.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že věc při převzetí
nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy
Kupující věc převzal:
a) má věc vlastnosti, které si strany
ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající
nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu
zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo
předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku
nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.4.2. Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může Kupující požadovat i
dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující
požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li
vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné
odstranění vady.
6.4.3. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu
součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc
řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet
vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit.
6.4.4. Neodstoupí-li Kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na
dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci,
může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i
v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit
její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Prodávající
nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy
Kupujícímu působilo značné obtíže.
6.4.5. Právo z vadného
plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl,
že věc má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
6.4.6. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u
spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se
vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná
již při převzetí.
6.5. PRO KUPUJÍCÍ PODNIKATELE
6.5.1.Kupující je povinen zboží ihned po jeho převzetí prohlédnout;
vady množství, jakosti (včetně doby expirační lhůty dle čl. 6.1.) a
provedení zboží je Kupující povinen písemně oznámit Prodávajícímu bez
zbytečného odkladu po převzetí zboží, nejpozději do 3 pracovních dnů po
převzetí zboží.
6.5.2. Při reklamaci zboží je nezbytně nutné uvést
na zásilce číslo daňového dokladu - faktury a dále specifikovat vady
nebo důvod reklamace. Spolu s písemným uplatněním vad je Kupující
povinen doručit Prodávajícímu reklamované zboží a kopii daňového
dokladu - faktury.
6.5.3. Podstatné porušení smlouvy: je-li možné vadné plnění považovat za podstatné porušení smlouvy, má Kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící
věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se
vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu
součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však
vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady;
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady,
nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže
kupující bez souhlasu Prodávajícího změnit; to neplatí, požadoval-li
Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li
Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady
neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou
slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li si
Kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení
smlouvy.
6.5.4. Nepodstatné porušení smlouvy: je-li možné
vadné plnění považovat za nepodstatné porušení smlouvy, má Kupující
právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od
smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní
vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci
nebo dodáním nové věci.
Neodstraní-li Prodávající vadu věci včas
nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní
ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže
Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.
Právo na dodání nové
věci, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady,
pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo
pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy
odstoupit.
Při dodání nové věci vrátí Kupující Prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.
6.6. SPOLEČNÁ UJEDNÁNÍ
6.6.1. Místem uplatnění práv z vadného plnění je sídlo Prodávajícího.
6.6.2. Dopravu na místo uplatnění práv z vadného plnění hradí Kupující.
VII. Odstoupení od smlouvy
7.1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na
dálku, má spotřebitel v souladu s ust. § 1829 odst. 1 zák. č. 89/2012
Sb., občanský zákoník, právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do
14 dnů od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je
několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne
převzetí poslední dodávky zboží) - viz POUČENÍ O PRÁVU NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY. Odstoupení od kupní smlouvy musí být Kupujícím Prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
7.2. Pro odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel využit rovněž FORMULÁŘ O ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY poskytovaný
Prodávajícím, jenž tvoří přílohu těchto obchodních podmínek.
Prodávající potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu přijetí
odstoupení od smlouvy.
7.3. V případě, že spotřebitel odstoupí
od smlouvy, ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží
(balné a poštovné), popř. náklady za navrácení zboží, jestliže toto
zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
7.4. V případě, že spotřebitel odstoupí od smlouvy, vrátí Prodávající
peněžní prostředky přijaté od Kupujícího do 14 dnů od odstoupení od
kupní smlouvy Kupujícímu, a to stejným způsobem, jakým je Prodávající
od Kupujícího přijal, pokud Kupující neurčí jinak. Odstoupí-li Kupující
od kupní smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky Kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže,
že zboží Prodávajícímu odeslal.
7.5. Spotřebitel v případě
využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí plnění,
musí Prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na
základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v
důsledku zničení zboží), je spotřebitel povinen poskytnout peněžitou
náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je
vrácené zboží poškozeno jen částečně, může Prodávající uplatnit na
spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou
kupní cenu. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu
prokázat a spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou
kupní cenu.
7.6. Na kupní cenu, která má být kupujícímu
vrácena, může Prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady
spojené s vrácením zboží.
7.7. Právo na odstoupení od smlouvy
spotřebitel v souladu s ust. § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník, nemá mimo jiné v případě smluv o dodávce zboží, které bylo
upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
7.8.
Spotřebitel bere na vědomí, že zboží nelze vracet poštou na dobírku.
Jakékoliv takto vrácené zboží nebude Prodávající přijímat.
Před odesláním zásilky s vraceným zbožím je spotřebitel povinen na tuto
skutečnost prodávajícího průkazně upozornit a zároveň definovat
konkrétní výčet vraceného zboží dle objednávky (název zboží) a způsob
finančního vypořádání (viz níže). Prodávající nebude přijímat
neohlášené zásilky.
7.9. Při splnění podmínek uvedených v čl. VII. těchto obchodních podmínek a po doručení zásilky s vráceným zbožím Prodávajícímu bude uskutečněno se spotřebitelem finanční vypořádání, a to:
7.9.1. vrácením kupní ceny vráceného zboží na bankovní účet spotřebitele bez poplatku do 14 dnů od doručení daného zboží Prodávajícímu, anebo
7.9.2. započtením kupní ceny vráceného zboží na kupní cenu zboží, které je předmětem kupní smlouvy dle následující objednávky spotřebitele.
VIII. Ochrana osobních údajů
8.1. Použití a zpracování údajů poskytnutých Kupujícím se řídí
zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších
předpisů. Poskytnutá data slouží Prodávajícímu pouze k uplatňování práv
a povinností z kupní smlouvy, včetně řádného zpracování a vyřízení
objednávky. Poskytnuté údaje nebudou poskytovány třetím osobám.
Kupující má právo na přístup k osobním údajům a na jejich opravu.
Pokud Kupující zjistí nebo se domnívá, že Prodávající provádí
zpracování osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a
osobního života Kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li
osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může požádat
Prodávajícího o vysvětlení a požadovat, aby správce nebo zpracovatel
odstranil takto vzniklý stav.
IX. Ostatní ujednání
9.1. Prodávající si vyhrazuje právo Kupujícího nezaregistrovat v
databázi Prodávajícího. V tomto případě může být kupní smlouva uzavřena
jen za podmínky úhrady celé kupní ceny a nákladů na dodání zboží na
základě vystavené faktury předem na bankovní účet Prodávajícího dle
telefonické dohody Kupujícího s Prodávajícím.
9.2. Prodávající je
oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad.
9.3. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
9.4. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné
dozor nad dodržováním zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve
znění pozdějších předpisů.
9.5. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.8.2015
9.6. Kontaktní údaje Prodávajícího:
- adresa: MAPO medical s.r.o., Olomoucká 3896/114, 796 01 Prostějov
- telefonní číslo: +420 543 331 042
- faxové číslo: +420 549 211 042
- e-mailová adresa: info@mapomedical.cz